Zmiana organizacji pracy od dnia 18 listopada

UWAGA!!! Ze względu na prace remontowe prowadzone na placu zabaw obiekt nieczynny do odwołania.

Stanowisko Departamentu Matki i Dziecka w Ministerstwie Zdrowia w sprawie zapobiegania i zwalczania wszawicy u dzieci i młodzieży

Zachęcamy do wpłat na Radę Rodziców. Wpłata za pierwsze dziecko wynosi 40 zł, za drugie 20zł.

Deszczowa wycieczka

mini„Ach, jaki piękny dzień, dd rana pada deszcz...” - tymi słowami piosenki moglibyśmy podsumować naszą 3-dniową wycieczkę w Pieniny. I chociaż pogoda nas nie rozpieszczała śmiało możemy uznać wyjazd za udany i pełen atrakcji. Dodatkowo przekonaliśmy się na własnej skórze, że Norwegowie mówią prawdę, że ”nie ma złej pogody, są tylko źle dobrane ubrania”.

Na szczęście w większości uczestnicy wycieczki (uczniowie z klas 5b, 5c, 7a, 7b) oraz kierownik wycieczki (p. Jacek Obrębski) i opiekunowie (p. Magdalena Górczyńska, p. Iwona Rybicka, p. Piotr Lewicki) byli przygotowani na każde warunki atmosferyczne. Dzięki temu zwiedziliśmy i zobaczyliśmy wiele pięknych miejsc oraz spotkaliśmy wspaniałych ludzi, którzy z pasją o nich opowiadali.

W poniedziałek 13 maja wyposażeni w odpowiedni strój i ekwipunek wyruszyliśmy w trasę górniczą w Kopalni soli „Wieliczka”. Przygoda rozpoczęła się od zjazdu najstarszym istniejącym w Wieliczce szybem górniczym - szybem Regis. Nad naszą wyprawą czuwał doświadczony przewodnik zwany przodowym, który znał kopalnię od podszewki, pewnie prowadził nas po labiryncie komór i korytarzy oraz był dla nas niedoświadczonych śleprów (początkujących w zawodzie górnika) najlepszym nauczycielem podziemnego fachu. Trasa górnicza była niezapomnianą przygodą, fascynującym spotkaniem z górniczymi tradycjami i obrzędami oraz świetnym pomysłem na aktywne spędzenie czasu.

We wtorek mieliśmy okazję zobaczyć jedną z atrakcji Pienin - niedawno powstałe jezioro Czorsztyńskie, które znajduje się nad zalanym korytem rzeki Dunajec. Popłynęliśmy statkiem "HARNAŚ", z pokładu którego podziwialiśmy okoliczne zabytki zarówno architektury jak i przyrody takie jak: Zamek Dunajec w Niedzicy, zamek w Czorsztynie, Zaporę Wodną w Niedzicy, skansen na półwyspie Stylchen, Zielone Skałki, Pieniński Park Narodowy. W środkowej części statku znajdowała się przeszklona kawiarenka, w której przy miłej muzyce mogliśmy wypić ciepłą herbatę i schrupać coś słodkiego.

Następnie udaliśmy się do Izby Regionalnej w Sromowcach Wyżnych, która powstała z inicjatywy przewodniczącej Koła Gospodyń Wiejskich w Sromowcach Wyżnych pani Stanisławy Krupy. Mogliśmy tam podziwiać wystawę i zgromadzone eksponaty związane z przetwarzaniem i zastosowaniem lnu oraz wełny, a także sprzęty związanie z rolnictwem, hodowlą i wyposażeniem kuchni wiejskiej. Szczególnie zainteresowało nas krosno tkackie, na którym Gospodyni Izby pokazała nam jak dawniej nasze prababcie robiły chodniki. Gospodynie z Koła Gospodyń Wiejskich poczęstowały nas pyszną miętową herbatką, po wypiciu której wysłuchaliśmy prelekcji na temat ratownictwa górskiego. Mieliśmy okazję wysłuchać mrożących krew w żyłach prawdziwych historii z akcji ratunkowych, a także zobaczyć sprzęt ratowniczy, który wielokrotnie wykorzystywany był do ratowania turystów. Kolejnym punktem naszej wycieczki tego dnia był spacer po Szczawnicy, gdzie odwiedziliśmy między innymi Pijalnie Wód Mineralnych, która znajduje się we wschodniej części Placu Dietla w stylowym „Domu nad zdrojami", wybudowanym przez Józefa Stefana Szalaya w 1863 roku. Dzień zakończył się Dyskoteką, na której mogliśmy „wyginać śmiało ciało”, przy dźwiękach naszych ulubionych piosenek.

Trzeciego dnia wycieczki odwiedziliśmy Kraków, zwiedzanie którego zaczęliśmy od Smoka ziejącego ogniem. Następnie przeszliśmy na Wzgórze Wawelskie, weszliśmy na dziedziniec zamkowy i drogą królewską przeszliśmy na rynek Starego Miasta, gdzie zobaczyliśmy Sukiennice i wysłuchaliśmy hejnału z Wieży Kościoła Mariackiego. Po kupieniu pamiątek zmęczeni, ale ogromnie zadowoleni wyruszyliśmy w podróż powrotną. Podsumowując był to bardzo udany wyjazd.