Strona głównaSprawozdanie za I semestr roku szkolnego 2013/2014

wielkanoc

Zachęcamy do wpłat na Radę Rodziców. Przypominamy, że roczna kwota składki wynosi 50zł na pierwsze dziecko i 20zł na drugie dziecko. Rachunek bankowy, na który można dokonywać wpłat: 91 1240 5657 1111 0010 9385 4660 (Bank Pekao S.A.). W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko ucznia oraz klasę.


Szanowni Państwo

Rekrutacja do Szkoły Podstawowej im. Władysława Stanisława Reymonta w Maszewie Dużym na rok szkolny 2024/2025 odbywać się będzie w następujących terminach:

- oddział przedszkolny od 1 marca 2024 r. do 29 marca 2024 r. (pięciolatki i sześciolatki, roczniki 2018 i 2019)

- klasa pierwsza od 1 marca 2024 r. do 29 marca 2024 r. (dzieci siedmioletnie – rocznik 2017)

Zasady rekrutacji, wzory dokumentów – zgłoszeń (dla dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły tj. w miejscowościach: Brwilno, Maszewo, Maszewo Duże, Mańkowo i Nowa Biała) oraz wniosków (dla dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły) są dostępne na stronie internetowej szkoły www.spmd.edu.pl w zakładce REKRUTACJA.

Wypełnione i podpisane przez obojga rodziców dokumenty należy składać do skrzynki podawczej znajdującej się po prawej stronie w wejściu głównym do szkoły.

Prosimy także o zgłaszanie dzieci, które od września będą chciały pobierać naukę w naszej szkole i będą się przenosiły z innej szkoły.

Jednocześnie przypominamy o obowiązku rodziców informowania, w terminie do 30 września każdego roku, dyrektora szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, o miejscu realizacji obowiązku szkolnego.

11 marca 2024 r. serdecznie zapraszamy na dzień otwarty od godz. 17.00

 

Sprawozdanie z projektu "Lepszy start w edukacyjną przyszłość"

Sprawozdanie z projektu edukacyjnego

"LEPSZY START W EDUKACYJNĄ PRZYSZŁOŚĆ"

I semestr 2014 r.

W roku szkolnym 2013/2014 nasza szkoła rozpoczęła realizację projektu edukacyjnego "LEPSZY START W EDUKACYJNĄ PRZYSZŁOŚĆ" realizowanego przez Gminę Stara Biała.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Celem głównym projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia uczniów klas I – III oraz poprzez wsparcie indywidualnego rozwoju dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych i psychofizycznych uczniów w okresie realizacji projektu ( od IX 2013 do VI 2014).

 W ramach projektu zaplanowano organizację następujących zajęć pozalekcyjnych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego:

                     Zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze z języka polskiego (prowadząca- od IX do XI 2013 Aleksandra Brzozowska od XII 2013 do VI 2014 Joanna Dylewska)

                     Zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze z matematyki (prowadząca- Joanna Świderska)

                     Zajęcia dla dzieci uzdolnionych matematycznie (prowadząca- Beata Rękawek)

                     Gimnastyka korekcyjna dla uczniów z wadami postawy (prowadząca- Agnieszka Kowalewska)

                     Zajęcia dla dzieci uzdolnionych językowo (prowadząca- Martyna Jaglińska)

                     Zajęcia dla dzieci uzdolnionych artystycznie (prowadząca- Irena Milczarek)

                     Zajęcia logopedyczne (prowadząca- Elżbieta Witkowska)

 Dzięki realizacji projektu nasza szkoła pozyska fundusze na zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych do prowadzenia w/w zajęć pozalekcyjnych.

006

  

Edukacja wczesnoszkolna stanowi ważny i trudny okres w życiu każdego człowieka. Głównym jej celem jest stworzenie optymalnych warunków wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości dziecka; wykształcenie go na człowieka twórczego, umiejącego samodzielnie funkcjonować we współczesnym świecie. Należy zapewnić dziecku takie warunki, aby zachęcić je do aktywnego uczestnictwa w procesie dydaktyczno-wychowawczym i ułatwić wszechstronny rozwój intelektualny i emocjonalny. Dzieci w młodszym wieku szkolnym są otwarte i ciekawe świata. Jest to zatem najlepszy okres, aby ich naturalną ciekawość skierować na właściwe tory. W związku z programem unijnym „Lepszy start w edukacyjną przyszłość” postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom uczniów  i zorganizować im zajęcia pozalekcyjne w formie różnego rodzaju kół zainteresowań i zajęć wyrównawczych.

 Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji polonistycznej odbywały się w I semestrze 2013/2014 roku raz w tygodniu- w czwartek. W zajęciach brało udział 8 uczniów klasy IIb: 5 chłopców i 3 dziewczynki.

 Głównym celem zajęć było wyrównywanie szans edukacyjnych oraz eliminacja niepowodzeń szkolnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia, rozbudzanie motywacji do pracy, stosowanie zróżnicowanych i ciekawych ćwiczeń w warunkach innych niż podczas zajęć lekcyjnych. Dzieci ćwiczyły mówienie i słuchanie poprzez usprawnianie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego podczas rozróżniania spółgłosek, samogłosek, liter i głosek. Uczniowie doskonalili technikę czytania- poprzez ciche czytanie ze zrozumieniem, czytanie głośne z dykcją i zrozumieniem, a także pisanie poprzez utrwalanie zasad ortograficznych, dzielenie wyrazów, uzupełnianie brakujących sylab w wyrazach, pisanie wyrazów ze spółgłoskami miękkimi i głoskami dźwięcznymi. Pracowaliśmy również nad umiejętnym wykorzystywaniem posiadanej wiedzy, podczas układania wyrazów i zdań z rozsypanek, uzupełniania tekstu z lukami, wyróżniania poznanych części mowy, a także podczas opisywania historyjek obrazkowych i odpowiadania na pytania do tekstu lub ilustracji. Uczniowie pracowali na zajęciach w grupach, w parach i indywidualnie na miarę swoich możliwości. W celu uatrakcyjnienia zajęć korzystałam z portalu internetowego www.wsip.pl, Superkid.pl. i różnych pomocy dydaktycznych. Podczas zajęć obowiązywała swobodna atmosfera i zasada współpracy.

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z edukacji matematycznej odbywały się w I semestrze r. sz. 2013/2014 raz w tygodniu - w środę. Obejmowały: 5 ucz. z kl.II a, 2 ucz.z kl. IIIa, 1 ucz. z kl.III b.

Celem zajęć było:

1.            wyrównanie dysharmonii rozwoju

2.        ułatwienie dzieciom opanowania techniki czytania, pisania i liczenia poprzez stosowanie różnorodnych i odpowiednich ćwiczeń

3.            zapobieganie powstawaniu wtórnych zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania

4.            rozbudzanie motywacji do pracy nad wyrównywaniem braków.

 

Zadaniem zajęć było:

1.            usprawnianie analizatora wzroku i słuchu

2.            poprawa sprawności w obrębie motoryki małej

3.            rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

4.            poprawienie skuteczności zapamiętywania

5.            wzbogacenie zasobu słownictwa

6.            kształtowanie poprawności podczas pisania, czytania i liczenia.

 

Dzieci, które brały udział w zajęciach mogły uzupełniać swoje braki dydaktyczne i rozwojowe w innych warunkach niż podczas lekcji. Ich postępy czynione w czasie zajęć były monitorowane systematycznie, by po znalezieniu braków nauczyciel  mógł w porę podjąć środki zaradcze. Uczniowie pracowali indywidualnie, w parach i zespołach. Każdy na miarę swoich możliwości i w swoim tempie pracy. Każdy osiągnął swoje małe sukcesy. Podczas pracy obowiązywała życzliwa atmosfera i współpraca.

Tematyka zajęć obejmowała podstawę programową, z której opanowaniem uczniowie mieli trudności, które z kolei wynikały z deficytów rozwojowych. Aby uatrakcyjnić zajęcia nauczyciel  często korzystał z portalu internetowego www.wsip.pl oraz różnorodnych pomocy dydaktycznych.

W pracę zaangażowani byli rodzice uczniów, którzy bardzo interesowali się postępami swoich dzieci. Z uwagą wysłuchiwali i stosowali się do wskazówek nauczyciela.

Zajęcia dla dzieci uzdolnionych matematycznie odbywały się w I semestrze 2013/2014 roku 1 raz w tygodniu - w środę. Uczęszczało na nie 8 uczniów - 4 chłopców i 4 dziewczynki z klasy III a.

Głównym celem zajęć było ukazanie sposobu na ciekawe i twórcze wykorzystanie czasu wolnego, rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań matematyczno-informatycznych, opanowanie nowoczesnych technik pracy umysłowej i pracy nad twórczym rozwiązywaniem problemów oraz pokazanie, że matematyka wcale nie musi być nudna i że ucząc się jej można się dobrze bawić.

Uczniowie uczestniczący w zajęciach koła matematycznego mogli rozwijać swoje zainteresowania matematyczne w innych warunkach niż podczas lekcji. Dzieci ćwiczyły czytanie ze zrozumieniem, rozwiązywały łamigłówki matematyczne i ciekawe zadania wymagające koncentracji uwagi, spostrzegawczości, pamięci oraz logicznego myślenia. Podczas zajęć obowiązywały ciekawe formy pracy, swobodna atmosfera, współdziałanie i tematyka zajęć wykraczająca poza obowiązujący program nauczania, uwzględniająca zainteresowania uczniów. Wszystkie te czynniki sprzyjały wzmożonej aktywności uczniów i rozbudzały ich pasję poznawczą.

Uczniowie na zajęciach pracowali nie tylko indywidualnie, ale również w grupach i parach. Dzięki różnorodnym metodom poznawały i fascynowały się światem matematyki. Postępy czynione przez uczniów w czasie zajęć koła nie podlegały ocenie szkolnej, jednak nauczyciel śledził je systematycznie, by po wykryciu luk móc w porę podjąć środki zaradcze. Jednym ze sposobów sprawdzania wiedzy i umiejętności było organizowanie wśród uczestników zajęć mini – konkursów. Miały one różne formy, np. testu rozwiązywanego przez wszystkich w określonym czasie lub pojedynku drużyn, które zadawały sobie nawzajem pytania z pewnego tematu.

Aby uatrakcyjnić zajęcia często wykorzystywano różne portale internetowe: www.interklasa.pl, www.matzoo.pl, www.pazyl.pl, www.gwo.pl, www.wsip.pl.

 Na zajęciach obowiązywała zasada: myśl i próbuj rozwiązać zadanie. Jeśli popełnisz błąd, to nic się nie stanie, bo:

·                     dobre rozwiązanie, to szybkie zwycięstwo;

·                     błędne rozwiązanie, to tylko wejście na złą drogę i jednocześnie krok do tego, żeby znaleźć poprawne rozwiązanie.

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy w I semestrze, odbywały się raz w tygodniu w piątek. Objęte zostały nią uczniowie z klasy II b szkoły podstawowej. Na zajęcia uczęszczało 4 chłopców i 6 dziewcząt.  Celem gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej było:

1.Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała.

2.Uświadomienie dziecku i rodzicom istnienia wady i wynikających stąd zagrożeń.

3.Wykształcenia świadomości odczuwania własnego ciała, czyli znalezienie równowagi między podświadomością a napięciem mięśniowym.

4.Wygaszenie istniejącego nawyku i wytworzenia nawyku prawidłowego.

5.Wyrobienie zdolności do długotrwałego utrzymywania skorygowanej postawy( wyrobienie wytrzymałości posturalnej).

6.Utrwalenie nawyku prawidłowej postawy w warunkach zbliżonych do życia codziennego ze zwróceniem uwagi na równomierne obciążenie stóp.

7.Korygowanie zaburzeń statyki ciała i przeciwdziałanie ich pogłębianiu się i utrwalaniu.

8.Eliminowanie zaburzeń w rozwoju motoryczności, podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka poprzez: ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymałościowe, zabawy i gry ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych dla danej wady.

9.Uaktywnienie układów: narządów ruchu, krążeniowego i oddechowego.

10.Zwiększenie zakresu ruchu w stawach, wydłużanie, skracanie lub wzmacnianie odpowiednich grup mięśniowych.

 

 Uczniowie chętnie uczęszczali na zajęcia, ćwiczyli z dużym zaangażowaniem, z użyciem typowych i nietypowych przyborów i przyrządów.

 

Zajęcia dla dzieci uzdolnionych językowo odbywały się w każdą środę w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Na zajęcia uczęszczało ośmioro drugoklasistów, w tym cztery dziewczynki oraz czterech chłopców.

Celem zajęć było przede wszystkim rozwijanie zainteresowania uczniów nauką języka angielskiego, poszerzanie znajomości słownictwa oraz podstawowej gramatyki. Ponadto uczniowie mieli możliwość doskonalenia sprawności czytania, rozumienia tekstów, pisania, a przede wszystkim sprawnego wypowiadania się w języku obcym. Zapoznawali się z najpowszechniejszymi zwyczajami i normami życia w Wielkiej Brytanii.

Cele założone w I semestrze roku szkolnego 2013/2014 zostały zrealizowane w stopniu bardzo dobrym. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zajęciach. W szczególności upodobali sobie gry i zabawy z wykorzystaniem słownika polsko-angielskiego, angielsko-polskiego oraz z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Ponadto nauczyli się wielu piosenek oraz krótkich wierszyków. Czytanie tekstów nieznanych nie przeraża już uczniów. Popełniają błędy, natomiast nie zniechęcają się już tak łatwo. Podczas zajęć uczniowie bardzo chętnie pracowali w zespołach.

Zajęcia zdecydowanie bardzo pozytywnie przełożyły się na osiągane przez uczniów wyniki w nauce z zajęć obowiązkowych z języka angielskiego. Uczniowie bezbłędnie i w szybszym tempie wykonują różne ćwiczenia, domagając się przy tym dodatkowych kart pracy.

Na zajęcia dla dzieci uzdolnionych artystycznie uczęszczało 8 uczniów z klas I-III szkoły podstawowej. W pierwszym semestrze zajęcia odbywały się  w wymiarze jednej godziny tygodniowo.

Celem zajęć było wspomaganie ogólnego i harmonijnego rozwoju ucznia, rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz jego indywidualnych zdolności twórczych i potrzeby tworzenia czegoś nowego, aby móc cieszyć się uzyskanym efektem. W trakcie zajęć uczniowie wzbogacali warsztat pracy poprzez  stosowanie nowoczesnych  technik plastycznych, takich jak: malowanie krepiną, wacikami, korkami, gąbką, wydrapywanki, mokre w mokrym, pastele suche i olejne, collage, decupage, frottage, orgiami itp. W trakcie zajęć uczniowie mieli możliwości innowacyjne poprzez wynajdowanie różnych rozwiązań dotyczących tego samego tematu, posługiwania się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu.

Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w tych zajęciach, gdyż mogli rozwijać swoje zdolności plastyczne poprzez wyobrażanie, wymyślanie i tworzenie czegoś nowego i oryginalnego.

W zajęciach logopedycznych brało udział 4 uczniów (2 dziewczynki i 2 chłopców) z klasy I a. Zajęcia odbywały się w poniedziałki.

 Celem zajęć logopedycznych było kształtowanie mowy poprzez korygowanie zaburzeń strony fonetyczno-leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi uczniów, a także doskonalenie mowy już ukształtowanej, stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z zaburzeniami mowy. Na zajęciach realizowano następujące treści: ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne przed lustrem, ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, słuchowe. W formie zabawy, które były jednocześnie ćwiczeniami logopedycznymi, uczniowie grali w gry planszowe, karty, zagadki, memory, domino, ćwiczenia przy komputerze. Na zajęciach były mieszane formy pracy, dostosowane indywidualnie do potrzeb każdego ucznia. Uczniowie chętnie brali udział w zajęciach, byli aktywni, pomagali sobie. Na zajęciach panowała przyjazna atmosfera. Nauczyciel korzystał z wielu pomocy dydaktycznych, m. in.: gier planszowych, domina, kart ,,Logopedyczny Piotruś”, programu komputerowego,, Logopedia”, piłeczek, piórek, baniek mydlanych, świeczek, słomek, kolorowego papieru. Wykorzystywano również  strony internetowe, m. in.:minimowa.pl, logopediapraktyczna.pl, logopedia.pl

 W II semestrze nadal będą kontynuowane ww. zajęcia. Wzbogacą je niewątpliwie pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu. Chyba żaden nauczyciel, zwłaszcza w edukacji wczesnoszkolnej, nie wyobraża sobie nauczania nie wspomaganego środkami dydaktycznymi. Na etapie edukacji wczesnoszkolnej są one szczególnie potrzebne ze względu na konkretny charakter procesów poznawczych dziecka, czyli spostrzeżeń, pamięci i myślenia. Dostarczając bodźców sensomotorycznych działających na wzrok, słuch, dotyk, środki dydaktyczne, ułatwiają bezpośrednie i pośrednie poznanie rzeczywistości, praw nią rządzących, jak również służą opanowaniu różnego rodzaju umiejętności. Prawidłowo dobrane środki dydaktyczne wyzwalają aktywność na zajęciach i pobudzają zainteresowania uczniów, a także stwarzają dobre warunki oddziaływania na osobowość dzieci.  W II semestrze nadal dominować będą metody, formy pracy oraz środki dydaktyczne aktywizujące uczniów, rozwijające myślenie twórcze, umożliwiające samodzielne odkrywanie świata i zależności w mim występujących.                                                       

gminabip  men     kur 

efs 

mdjo

szkolaklasa

 odkrywcy

swr

mysle

sbprzem

trzymajForme

bezwakacje

 ortografitti

miwgif

 ls

 eteatr

scrabble

aqua

ratujemy

zippy

klubpuchatka

 pck

czystepowietrze

niepal

Znajdz wlasciwe rozwiazanie

 Logo klub wiewiorka PCK RGB

 etwinning

 logoapteczka

Logo Magiczna Moc Bajek 1

 

 

 

 

Joomla templates by Joomlashine